Undersøkelsen fra 2023 bekrefter i all hovedsak hovedfunnene fra 2022

Dagligvaretilsynet har nylig avsluttet en ny undersøkelse om samarbeidsklimaet i dagligvarebransjen. Resultatene viser at samarbeidsklimaet i hovedsak er godt, men det er forskjeller mellom de største kjedene. Det er derfor fortsatt rom for forbedringer.

Undersøkelsen er gjennomført av Dagligvaretilsynet i samarbeid med Norstat. Utvalget omfattet 315 personer fra 155 ulike leverandørbedrifter og seks ulike kjeder. Direktør i Dagligvaretilsynet, Tor Erik Engebretsen, la frem hovedresultatene av undersøkelsen på høstkonferansen til Dagligvareleverandørenes forening (DLF) torsdag 19. oktober.

 
 

Her finner du den fullstendige rapporten om samarbeidsklimaet i dagligvarebransjen 2023:

 
Gasta Design

Vi skaper lønnsame nettsider basert på Squarespace, og utviklar gjerne din visuelle identitet eller hjelper deg med digital markedsføring.

Neste
Neste

Høring om forbud mot usaklige forskjeller i innkjøpsbetingelser i verdikjeden for mat og dagligvarer